Julkänsla, välkommen ..

Kan ens drömmar bli sanna på en natt?

jag har alltid försökt förstå dethär med drömmar och hur gärna man vill att de slår in, men samtidigt kanske vi inte alltid är redo för vad de har att erbjuda när våra drömmar väl blivit sanna.
Jag menar, det vi önskar idag kanske är vår största mardröm imorgon ?
Det kan ju hända att vi önskar något som vi sedan anser vara fel för oss, genom att önska oss prylar för att vi ska må bra för stunden gör att vi känner att de inte betyder något när vi har haft de ett tag.
Vi kan då titta tillbaka på våra pryla och känna oss svaga för att vi hanterade situationen på fel sätt.
vi kan inte alltid få våra känslor smekta med sånt som gör att vi känner oss bra för stunden, för det gör att när vi väl ser tillbaka på de köpen vi gjort anser vi att vi inte var starka nog att ta ansvaret att hantera vår sorg på det sättet som vi kanske borde.

idag är det iaf fredag, wiihaa?
Jag vet inte om det är bara jag, men helgerna betyder ingenting mer.
ledighet in my ass, har man inte skolarbete upp över öronen då?
Men som alla andra helger är man oansvarig och låter de roliga gå förre allt det tråkiga..
såå hemsk känsla som känns så rätt för stunden..

Från det ena till det andra, var är min JULKÄNSLA !? ..
jag minns hur det var för några år sedan när man längtade såå efter julafton, numera känns det som nästan vilken dag som helst, ska det vara så?
(Okej, jag kanske överdrev lite.)
Det är klart att man känner lite för julen och mysigt när alla är samlade och umgås med varandra för en gång skull, men sen tar det slut.
Jag mennar Trelleborg, vilken julkänsla finns här? det vi kallar julmarknad kallar andra för tom fantasi för hur julem egentligen ska framföras.
men jag kan ha fel, men denna besvikelse över att försöka känna lite julglädje gör att man tappar lusten till att ens försöka kämpa.
usch vad jag får julen att låta deprimerande, inte mennat så.
Jag hoppas denna julen blir lika lyckad som de andra, och det jag önskat mig får jag ta vara på med positiv inställning till vad året bjudit på.
jag är så lycklig att detta året snart passerat, så min lycka sker i slutet och allra mest på nyårsafton..

over and out // Emily



                                                                                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0