Cola ffs ..

Det känns verkligen i hela kroppen när söndagen är här, man är fullständigt trött överallt och kan inte låta bli att få lite ångest över en hel vecka man har att se fram emot.. som man vet kommer bli riktig tuff, vilken tur att det snart är lov, då kan man verkligen vila upp på riktgit och glädjen kommer stiga upp över öronen på en .. :)

I sånahär tider är det tur att man inte är helt ensam, för vem skulle klara av att bearbeta söndagsångesten helt ensam..
usch o fy, coca colan är min bästa vän i dessa tider och finns inget godare än iskall cola och en skvallertidning i handen, krypa ner i soffan med en film och kuddar under huvudet, så känns det genast som att vi alla behöver söndagar ibland.
men Guud vad skönt det skulle varit med ett bubbel bad och ansiksmask och sedan känna hur varm man blir i hela kroppen och ren o all smuts från helgen kommer av en..
utifrån det känner man att man klarar av alla de tuffa känslor man upplever under veckorna och livet känns mycket meningsfullt igen.. tänk vad lätt det kan bli med lite positiv inställning.

För övrigt finns det inte mycket att skriva om, dessa tider tänker man bara på sommaren och att man vill bort från trista kalla Sverige, men samtidigt när sommaren väl kommer finns det åter igen problem som gör att man är fast i en slags ond cirkel som gör att ens drömmar inte kan bli besvarade, eller över huvudtaget uppfyllda.
Jag känner att det snart  är dags att börja titta över lite jobb och känna av lite vad jag vill med mitt liv, eftersom studenten närmar sig så kommer det inte vara de första tankarna under tiden studenten pågår.
vill inte känna i sista sekunden att det är dags att ta tag i saker som jag borde tänkt på innan, för då slutar det kanske med att jag blir arbetslös fattig student som har alldeles för stora planer som inte går att uppfylla.. så nejtack så ska vi inte ha det.
Får väl se vart världen tar mig, om inget annat så får jag påverka det på egen hand och med hjälp utav mina drömmar.

Följt en tv serie på tv3 som pågått i 2veckors tid nu, vid namn generation fett..
vill bara ge en spydig komentar och med egna ord säga att jag tycker det är fruktansvärt att se!
hur kan man vilja vika ut sina liv på det sättet, inget fel med att vara överviktig absolut inte jag anser att det både är ens själv samt samhälles fel och man står inte enbart själv i skuld till det.
men samtidigt tycker jag inte att man borde gå ut i massmedia och på något sätt visa sig stolt över det.
finns så otroligt mycket risker och man utsätter sig själv i fara med hälsan och förstör sin kropp, det kan inte finnas någon som stolt kan visa upp sig när man väger nästan 300kg, hur kan man vara stolt över något sådant när man säkert gråter sig till sömns av smärtan av att vara anderlunda.
Jag har ingen aning, men däremot kan jag tänka mig att dom inte mår särskilt bra över att se ut som dom gör, och att gå ut med det i tv anser jag som ett rop på hjälp.
ett sätt för oss att se dom på ett annat sett, och tro att dom är stolta över att se ut som dom gör och att de samtidigt lever ett perfekt liv och varken bryr sig om vad andra tycker om dom eller samhället de lever i.
Nej, usch .. skam för massmedia som tillåter detta, nästan lika mycket skam som att visa top modell som dömmer unga tjejer efter deras utseende och de gör allt för att vara så perfekta som möjligt så det får ett ansikte utått mot oss som suger in massmedian och letandet efter den perfekta människan..
Jag håller fast vid att lagom är bäst även om jag ibland kan känna mig ensam i det, folk säger de håller med men samtidigt kan de inte låta bli att tycka att skönheter som svälter sig till ett vackert utseende kämpar lite mer för att nå upp till samhällets krav på vad skönhet är, operationer och bantning som gör att vi ändrar oss från de vi blev födda till något vi anser vara vackrare, nej det är helt enkelt sjukt och ibland kan man undra vart gränsen går om det kommer fortsätta såhär eller om någon får upp ögonen att det redan gått förlångt, kan inte låta bli att tycka synd om de yngre som ska växa upp i denna ytliga värld som bara blir mer och mer fixerade vid deras utseende.
Sålänge detta fortsätter kan vi inte heller begära att mobbning ska försvinna, påverkan av mobbning är det vi kallar ett perfekt utseende och alla vill nå dit.

over and out // Emily


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0