Söndags ångest?

Jag har valt att vara precis som alla andra, genom att skriva dessa bloggar som kanske gör livet värdefullt igen?
vi får hoppas på det bästa.
Idag är det Söndag och på något sätt känns det som en bra veckodag att bara vara för sig själv och andas ut.
helgen har varit väldigt underhållande och precis som vanligt sena nätter och tidig morgon för att man har till räckligt mycket ångest för att kunna sova vidare.

På något sätt förstår jag inte hur svårt det kan vara att finna den "rätta" eller iaf få börja med en kärleksfull typ som kan göra att man lär sig av sina misstag och samtidigt förstår att aldrig gå tillbaka där igen.
bli lite starka och få känna att man betyder något och att någon ser en som man är istället för den man borde vara.
visst vill vi alla det när mörkret faller och vi känner oss ensam när vi kryper ner i sängen och ingen är där för att öppna famnen till en.
Det finns inte många som förstår vad det betyder, vissa väljer att kasta bort det fina genom att inte veta betydelsen när man älskar någon, det sägs oftast efter två veckor men vad har man sedan att se fram emot när man varit tillsamman i flera år.. då är det som vanligt, och känns liksom inte längre speciellt.
Varför ska det vara så svårt att förstå såna bitar? varför väljer man att kasta bort sitt liv med onödiga ord som inte betyder något längre.
Då anser faktiskt jag att man kan vara tyst och hålla sig till de som varken sårar eller har för stor betydelse.

Och som vanligt så när man skriver om order kärlek så tröttnar man oftast efter en stund, och det har jag gjort nu.
men vem vill läsa om väder o vind?
vi vet ju alla hur samhället ser ut och hur mycket det yttre i denna världen betyder, vi ser inte längre människornas inre utan glänser utsidan är vi där och försöka lära känna personen efter det.
man kan inte mer än sucka, även om man själv inte är perfekt.. Absolut inte ...
men jag kan samtidigt tycka att de finns för mycket energi som ligger o klämmer på det ämnet, och hur mycket man än tar upp det och försöker bättra sig så ger de inget resultat, så jag ger upp på det med..
Denna första blogg känns inte så positiv, kanske dags att ändra på det.

Som sagt, kallt och grått..
snart vinter och med det tänker man på julafton / nyår.. och sådant roligt som man bara kan se fram emot.
känns lite tidigt att tänka på det nu i mittlen på oktober, men ja någon gång måste man ju tänka på de, right?
Kan inte låta bli att längta lite till man tar på sig halsduk och tjocka vantar och börjar tänka på julklappar och allt sånt som julen har att erbjuda.

För övrigt borde det vara skolan nu som tog all min tid, men jag känner mig helt slut.
prov efter prov och jag antar att det är det som gäller nu sista året, men vem orkar?
Vill bara att tiden ska rinna iväg och att det är studenten nästa, har så mycket att se framemot så vet inte vart jag ska börja.

Nya tattueringar står på tur med, börjat titta lite smått på vad jag vill göra och så, får se när den dagen kommer då jag ska på det igen.. :)

nej, kramp i handen och uttråkad tror det är dags att avsluta nu .. Enjoy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0