Solens sken

Det finns en mening med allt som sker, jag blundar i solens sken..

Jaha, då var denna onsdagen snart över det går ruskigt fort nu alltså.
Sitter och lyssnar på musik och skriver några rader på msn, men jag kan inte sluta fantisera mig bort.
tänk vad härligt det är på sommaren, solen skiner på en och jag vågar nästan säga att den årstiden gör mig lycklig.
Gyllenetider är sån riktig sommar musik och man får värsta feelingen när man spelar högt, doftar grilldoft och sitter på en sommaräng med blommor runt om en.
Åh, härliga tider varför tar man inte vara på dom när de finns där hos en?
ett ögonblick sen är allt över, snart faller snön över trista trelleborg och kanske kan det se ut som ljusare tiden för en del, men för mig är det falskt ljus som får en att ännu mer längta bort från detta kalla trista skåne!

Imorgon är det dags för vandring i skolan, låter grymt mysigt får väl se om det blir besvikelse eller ej.
Jag ser faktiskt fram emot det, skönt att gå när det är kallt, man känner kylan slå mot kinderna och dom blir så härligt rosenröda.
Nog det ända positiva med vintern, vinterjackor och tjocka vantar kan ju inte tycka annat än att det är mysigt.

Sjung halleluja och prisa gud, men shiet alltså varför ska allt vara så överdrivet?
det finns verkligen fördomar om allt!, vad är det för fel på de som anser sig vara kristna? jag blir så allmänt trött på alla som blir dömda pga sin tro och sitt val att leva sitt liv, inte ert problem så snälla tänk om innan ni vräker ur er något olämpligt som faktiskt kan såra de i er omgivning.
och NEJ, jag är inte kristen fuck heller, men låt mig tycka vad jag vill, okej? fint då var vi överens om den saken.

Jag blir så himla trött på allt snack bakom ryggen och falska ryckten som gör att man bara vill lämna allt de man kämpar för, finns det verkligen inte något annat att bry sig om än andras liv? har ni verkligen så lite att göra så ni måste diskutera en person på djupet och hitta alla fel man har?
det är en gåva att kunna se andras begåvningar, ta lärdom av det och låt oss skippa de falska undanflykterna på att försöka vara perfekt ! tack..

over and out // Emily ..
                  



                                                                                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0