Shes so much more than youre used to

Godkväll !

här sitter jag pigg som ... jag vet inte vad, kanske var jag inte så pigg trotts allt.
Men sitter här gör jag iaf, sorligt nog, borde vända tillbaka på dygnet så att man kan lägga sig lite tidigare vara utvilad och sen stiga upp lagom till tuppen börjar gala.
men vad är det för mening med det?
Har inte långt kvar på mitt lov nu och jag har inte blivit inringd från jobb så jag behövs nog inte där längre sorligt nog.
Men på någotvis är det ganska skönt, jag har under mina 3 år på gymnaiet upptäckt att vården var nog ingenting för mig!
och det är ju ganska skönt att jag upptäckt det nu, så man inte skulle ge sig in i något man skulle ångra och slösa bort sitt liv på ett jobb där man inte trivs eller känner sig bekväm, och om jag ska vara riktigt ärlig så vet jag inte om jag hade klarat av det heller!
hade ju inte direkt topp betyg på det praktiska och jag kan väl erkänna att jag hade inte intresset riktigt där heller.
Men vilken tur att det är över nu då!?

På tal om ingenting kan jag ju lika bra fortsätta, min katt ligger helt utslagen på min säng och väntar på att jag ska hålla honom sällskap, men jag har ingen lust för att sova.
känns som att man sover bort tiden när man är ledig, varför är det så egentligen borde väl vara då man ska ta vara på tiden och försöka hinna med så mycket som möjligt, men icke! här eller iaf jag sover mycket hellre bort tiden för hur skönt är det inte att ligga och rulla runt i sängen och dra sig på morgonen, (underbart)

Har fått lite ångest nu de senaste dagarna eftersom jag börjar plugga igen,
men samtidigt är jag glad över att det bara är 4 kurser och bara en termin, så det är inte alls så farligt.
ska försöka satsa på topp betyg och får väl flörta mig till det hos lärarna för min hjärna är inte till så mycket hjälp på den fronten.

I Söndags var vi iväg på en liten bussresa, vi åkte ända till Falkenberg från Trelleborg klockan 10,00 på morgonen.
och jag tänkte,
Äsch, det är väl inte så farligt?
men uuuh vad de var drygt!
tog 3 timmar upp men sedan skulle vi tydligen "rasta" 1 timme och käka lunch/middag vilket kändes meningslöst eftersom man inte var hungig eller sugen på att dröja en hel timme till innan man kom fram.
men när man sedan klev av bussen och hörde musiken en bit bort från vallarna så blev man helt pirrig i kroppen och kände hur glad man blev, både jag och mamma sken upp som solar och promenerade bort mot popcornen!
sedan satt vi bokstavligt talat och gap skrattade under hela föreställningen,  (vi delar intresset av revyunderhållning)
Äh, de var helt klart den bästa jag sett!, eller nja alla är iof bra men denna skrattade man verkligen till kan iof vara för att man satt bara några bänkar ifrån dom och det var en helt klart annan känsla än och se dom på tv!
Nej, nöjda blev vi ! sen var de bara hemresan kvar som väntade på oss och jag tackar de högre makterna för att jag inte tappade humöret, höll en god nivå under hela resa kan iof vara för att jag sov bort en del av tiden.

Det händer även spännande saker här i Sigurdh släkten. min syster som ni alla vet är gravid och spännande nog ligger hon på ystads BB och krystar ut ett litet flickebarn nu , åååh så spännande det ska bli att bli både moster och gudmor vid 20 års åldern är inte fyskam inte!

Nu i sommar har jag även hunnit med att gå till helsingborgsfestivalen, rixfm festivalen var där och vi tyckte vi var värda en utflykt till storstaden.
där såg vi blandannat BWO, STYLE, JANET mfl kommer inte ihåg alla som var där.
men efter det fick jag lite småkärlek till Bwo ingen aning varför, har små gillat deras musik innan och inte tyckt illa om den men nu MÅSTE jag lyssna på deras låtar varje dag för att få upp humöret, man är allt bra skum ibland.

Har haft en konstig känsla den senaste tiden, känns som att det finns något inom mig som bara vill skrika.
Känner sån ilska som inte lyckas ge med sig.
Det är precis som att känna sig nedstämd men på samma gång kunna uppskatta livets ljusa sidor.
Jag förstår inte, men samtidigt vet jag att vi alla har några dagar/perioder som vi känner oss lite nere, man kan ju inte alltid vara på topp.
men jag känner att detta har pågått i en lång period nu, sen i julas.
var så mycket gladare innan och hade alltid kul, samt gjorde en massa saker som fick mig att tycka om mig själv.
nu känns det som att ingenting spelar någon roll längre, all glädje är borta (dock inte alltid)
Upptäckte idag med att datumet 21e följer mig.
det händer så massa saker samt har hänt massa på det datumet så jag börjar bli rädd, men det är dock både bra och dåliga saker.
skumt när sånt händer.

Nej fy klockan tickar och så gör även min livstid, borde kanske göra något vettigare än att sitta här och få träsmak i ändan.
Tror faktiskt det är dags att gå till sängs och dröma om underbara saker.
Och hur mycket jag faktiskt saknar en viss person som jag mer än gärna hade tagt med mig till sängen!

nej godnatt med er!



Kommentarer
Postat av: Malin

Så söt du är på bilderna!! fint skrivit följer din blogg du skriver så fint

2009-08-04 @ 16:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0